ellenendick.reismee.nl

Week 1

Hallo iedereen,

Door slechte internet mogelijkheden en omdat ik soms gewoon geen zin had (dat kan gebeuren in een vakantie) hebben jullie geen reisverslagen gezien van ons. Daarom maar een reisverslag achteraf. Onze bestemming is Camping Cisano aan het Gardameer in Italië, onze vrienden Ien en Jan zijn er al en daar trekken we nog een weekje mee op.

Zaterdag 2 juni zijn we vertrokken, onze eerste bestemming was camping Aumuhle in schweppenhausen 80 km onder Koblenz. De reis verliep voorspoedig, op de camping had een oudere dame die alleen op pad was met een camper een kleine aanvaring met onze auto, waardoor wat krassen op de motorkap ontstonden. In goed overleg is het allemaal geregeld.

De volgende dag om 8 uur vertrokken, we hadden een rit van 530 km voor de boeg naar Camping Cottardo in Fusnengo. In het begin verliep de reis voorspoedig zonnig weer niet te warm en niet teveel verkeer op de weg, het was tenslotte zondag. Na Karlsruhe sloeg het noodlot toe, vanwege het slopen van een viaduct was de complete autobahn afgesloten. Iedereen van de snelweg af en via parallelwegen verder, over een afstand van 17 km autobahn hebben we op deze manier 2 uur gedaan. Balen dus, maar het was nog niet op, in Luzern waren ze met wegwerkzaamheden bezig, dit leverde ons een uur in de file op. Eindelijk konden we doorrijden naar Fusnengo aan de andere kant van de St. Gotthardtunnel. Hoe dichter we bij de tunnel kwamen hoe slechter het weer werd, we zijn werkelijk met noodweer naar boven gereden, het kwam met bakken uit de hemel en erg veel water op de weg, het werden complete riviertjes. We waren uiteindelijk om 19.30 uur op de camping. In de stromende regen de caravan op zijn plaats gezet en daarna douchen en in het restaurant gegeten en bijgekomen.

Maandagmorgen zijn we niet zo vroeg vetrokken voor de laatste 280 km naar Cisano aan het Gardameer, Ien belde onderweg al waar we zaten en dat ze net een fikse regenbui hadden gehad en al een plaatsje voor ons gereserveerd hadden. Op de camping viel het gelukkig al weer mee met de regen, met Ien en Jan de camping rondgelopen op zoek naar misschien nog een betere plaats. We hebben geluk en vinden een erg mooie plaats aan de rand van de camping met een fantastisch uitzicht over het Gardameer.

De eerste week is een week geworden van lekker bijkomen en met Ien en Jan op de fiets naar de markt in Lazise, gewoon een beetje luieren in de zon, met z’n vieren op de fiets naar Garda en heerlijk uit eten in Bardolino.