ellenendick.reismee.nl

Week 3

Week 3

De tropische temperaturen blijven aanhouden, iedereen vindt het eigenlijk wel genoeg zo. Het is zo warm dat de lust je vergaat om iets te gaan doen, zwemmen en in de schaduw gaan zitten is het motto. Onze dagelijkse fietstochtjes proberen we er wel in te houden, ondanks dat het zo warm is.

We zin nog een dag naar Sirmione geweest, een mooie oude vestingstad op een landtong in het meer. Zeer de moeite waard om te bekijken.

Vrijdag wordt een dag van rustig aan inpakken bij deze temperatuur. We willen morgen verkassen naar Gunsbach in de Elzas in Frankrijk. Daar willen we bijkomen van de hitte en naar ons favoriete wijnhuis om wat heerlijke Elzasser wijnen in te slaan.

Zaterdag vertrekken we rond 8 uur, we moeten 560 km rijden, de reis verloopt voorspoedig. Een halfuurtje oponthoudt voor de Gotthardtunnel en een halfuurtje file in Luzern. Om 16.30 waren we op camping Beau Rivage in Gunsbach. We worden hartelijk ontvangen door Guy en Nadine, we zijn hier kind aan huis. We zijn de laatste 10 jaar hier vaak geweest, op doorreis of voor een volledige vakantie. We vinden een mooie ruime plek, het is er zoals gewoonlijk erg rustig.

Zondag komen we bij van de lange reis van gisteren, de temperaturen zijn hier aangenamer, 25 graden en een lekker zonnetje.